tr?id=481253120167201&ev=PageView&noscript=1

Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa VI. Nowe wydanie

Indeks katalogowy: 9788395355189

  • Dostępność: Brak
  • Czas dostawy: Realizacja 360h
  • Dostawa: od 10,99 zł (Paczkomaty)
18,50 zł -13% 16,10 zł brutto / SZT
Najniższa cena z 30 dni przed aktualną obniżką: 18,50 zł / SZT -13%
Produkt - zakładka 1
Atrakcyjne rabaty Atrakcyjne rabaty ponad 200 wydawców i producentów Najszersza oferta Solidne doświadczenie Solidne doświadczenie Szybka realizacja zamówień Szybka realizacja zamówień
Opis

Nowe wydanie

Książka jest uaktualnioną wersją podręcznika Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa VI z 2019 roku (nr dopuszczenia 806/3/2019). W nowym wydaniu podręcznika Autorka uwzględniła nowe wersje oprogramowania (m.in. Scratch 3.0), zmieniając lub usuwając nieaktualne zrzuty oraz aktualizując treści do najnowszych wersji programów z pakietu Microsoft Office. Dodatkowo usunięto dwa tematy dotyczące tworzenia animacji i programowania w środowisku Logomocja, ponieważ program ten nie jest już dostępny w sprzedaży. W poprzedniej wersji podręcznika tematy dotyczące programowania w trzech środowiskach (Baltie, Scratch i Logomocja) były tak przygotowane, aby nauczyciel mógł zrealizować te same treści z podstawy programowej niezależnie od wyboru środowiska, dlatego usunięcie tych tematów nie ma wpływu na realizację podstawy programowej.

Nauka zgodna z podstawą programową

Jednym z celów podstawy programowej jest „rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów”, dlatego w serii Teraz bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania. Na przykład: Chcemy utworzyć program, w którym duszek będzie rysował różne figury, zależnie od naciśnięcia wybranego klawisza, np. strzałki w lewo. Jak to zrobić w języku Scratch? lub Chcemy obliczyć pola sześciu prostokątów dla różnych długości boków a i b. Czy musimy tworzyć sześć formuł? Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go poprawiać. Zgodnie z nową podstawą programową rozwiązywania problemów należy uczyć przy każdej okazji, również podczas posługiwania się aplikacjami takimi jak arkusz kalkulacyjny czy prezentacje multimedialne. Dlatego w podręczniku do klasy VI z serii Teraz bajty znajdą Państwo tematy, w których uczeń poznaje metody wykonywania obliczeń czy tworzenia prezentacji. W klasie VI uczeń zdobywa również podstawową wiedzę na temat sposobów zastosowania komputera.

Programowanie w klasach IV-VI

Zgodnie z podstawą programową uczeń „tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania: pomysły historyjek z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych”. Dlatego w podręczniku do klasy IV znajdą Państwo ćwiczenia, w których uczniowie programują proste historyjki w programie Baltie (m.in. wczytują scenę do programu) i gry w programie Scratch. W kolejnych ćwiczeniach uczniowie, poza sterowaniem obiektem (czarodziejem, duszkiem) na ekranie i wykorzystywaniem poleceń sekwencyjnych, stosują instrukcje iteracyjne i warunkowe, a w klasach V i VI – również zmienne. W klasie V zmienne służą do zliczania punktów w grze, a w klasie VI – do programowania algorytmu obliczania średniej arytmetycznej. W klasie VI uczniowie również analizują na prostych przykładach przykładowe problemy, m.in.: wyszukiwania najmniejszego elementu w zbiorze i porządkowania elementów zbioru. W ten sposób uczniowie przygotowują się do wejścia na następny stopień wiedzy i umiejętności informatycznych.

Szczegóły
Cechy produktu
Kategoria:
Kod EAN:
  • 9788395355189
Rok Wydania:
  • 2022
Typ oferty:
  • Edukacja
Wydawnictwo:
Autor ksiązki:
Segment:
  • Szkoła Podstawowa IV-VIII
Klasa:
Przedmiot:
  • Informatyka
Komponent opis:
Zapytaj o produkt
Dostawa
FEDEX : od 16,00 zł
Paczkomaty : od 10,99 zł
Kurier DPD : od 17,00 zł
DPD Pickup : od 17,00 zł